VRCK
Main | Registration | Login Welcome Vieras | RSS
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Kisarapoertteja
Jukka-sanDate: Monday, 2009-02-16, 11:52 PM | Message # 1
Jäsen
Group: Kerhon jäsen
Messages: 39
Reputation: 0
Status: Offline
Helmikuun Estonian winter cup tuli ajettua. Kylmä oli kuin Venäjällä, minkä voi arvata kun se on siinä niin lähellä wink

Rata oli jo edelliseltä kerralta tuttu ja olin tehnyt autoon muutamia muutoksia. Muoviset runkojäykkärit tuomaan notkeutta runkoon ja lisäämään pitoa, jäykemmät jouset eteen ja taakse estämään pohjaamista, aste lisää taka-aurausta ja Panther Gator renkaat pehmeällä seoksella. Tietysti ohjauslinkin olivat vaihdettu järeämpiin kun ne piti rikkoa viime kerralla...

Auto pelasikin ihan hyvin lukuunottamatta takajousia. Kattelin jo kotona että ne ovat aivan liian pitkät autoon! Hyndissä oli ongelmaa kun perä nousi korkeammalle kun nokka. Vaihdoin taakse takaisin pehmeämmät jouset ja hyppääminen parantui, mutta auto jäi lievästi aliohjaavaksi (siitä ei ollut tosin suurempaa haittaa).

Ekan alkuerän jälkeen olin 12. Ajollisesti se oli mun paras erä, mutta kolmessa painimaaottelussa Suomi-Viro, Suomi jäi alimmaiseksi joten muutama erittäin huono kierrosaika haittasi tulosta. Tokassa alkuerässä yritin rikkoa autoa ihan tosissaan. Ohjauspala pettikin sitten lopulta neljänteen kovaan iskuun. DNF oli tulos. Kolmannessa alkuerässä ajoin varmanpäälle, ja sainkin parannettua tulosta noin viidellä sekunnilla. Kaikki kierrosajat olivat tasapaksun hitaita. Lopulta olin kymmenes alkuerien jälkeen ja nopein suomalainen.

Semi lähti hyvin liikkeelle neljännestä ruudusta. Ohitin ekalla kierroksella yhden auton ja ajelin pitkään kolmantena. Sitten tuli pari mokaa ja tipuin neljänneksi. Sain taas ajorytmistä kiinni kun oli tyhjä rata edessä ja ajelin turvallisesti neljännellä sijalla. Olin jo ajatuksissa varmasti finaalissa. Noin puolitoista minuuttia ennen loppua yksi hyppy meni hieman pieleen ja tietysti ohjauspala hajosi! Kylmällä ilmalla oli asian kanssa varmasti jotain tekemistä... OCM/Ishima-johdannaisista meni aika paljon muoviosia hajalle, ne eivät vaan kestä kylmää.

Harmittava keskeytys tuli varmalta finaalipaikalta. 30 minuutin finaali olisi ollut kiva päästä ajamaan... ensi kerralla uudestaan.

Message edited by Jukka-san - Monday, 2009-02-16, 11:52 PM
 
junttapaveDate: Monday, 2009-02-16, 11:55 PM | Message # 2
Puheenjohtaja
Group: Kerhon jäsen
Messages: 71
Reputation: 1
Status: Offline
No mutta aikas hyvin se kuitenkin meni vaikka finaalin et päässytkään.

VRCK|savax|hyper8.5|kyöstipta3|rc18ftbrushless|
 
KoppaDate: Friday, 2009-03-06, 11:35 PM | Message # 3
Jäsen
Group: Kerhon jäsen
Messages: 46
Reputation: 0
Status: Offline
viikon päästä viikonloppuna näytät sitten noille naapurimaan pojille, et mistä se Suomen Poika on tehty... wink
 
NikoDate: Saturday, 2009-03-07, 10:41 PM | Message # 4
Puheenjohtaja
Group: Administrators
Messages: 76
Reputation: 0
Status: Offline
Tää ei ehkä ihan kuulu tänne mutta sioitukseni crawling kisoissa oli yhdeksäs.
 
Jukka-sanDate: Sunday, 2009-03-08, 10:46 PM | Message # 5
Jäsen
Group: Kerhon jäsen
Messages: 39
Reputation: 0
Status: Offline
Ylsitkö tavoitteeseen wink
 
NikoDate: Tuesday, 2009-03-10, 8:00 AM | Message # 6
Puheenjohtaja
Group: Administrators
Messages: 76
Reputation: 0
Status: Offline
No tavoite oli kymmenen parhaan joukkoon joten kyllä...
 
Jukka-sanDate: Sunday, 2009-03-15, 2:18 PM | Message # 7
Jäsen
Group: Kerhon jäsen
Messages: 39
Reputation: 0
Status: Offline
KAuden vika Estonian Winter Cup tuli ajettua! Homma lähti kulkemaan normaalia rataa...ekassa treenissä oikean puolen ohjauspala hajalle kahden kierroksen jälkeen epäonnistuneeseen hyppyyn. Alkuerään auto nippuun ja ajamaan, neljän minuutin kohdalla vasen ohjauspala porsi! En edes huomannut että se olisi osunut miohinkään. Team Mugenilta ostin sitten Mugen MBX5:n ohjauspalat ja sen jälkeen auto rokkasi! Tokan alkuerän kattelin miten autoa voi paiskoa ja ilokseni totesin että mitään ei mennyt rikki... Kolmas alkuerä oli sitten pakko tehdä hyvä tulos. Ajo ei mennyt ihan putkeen mutta silti sain tuntumaa autoon ja rataan hyvin. Alkuerien jälkeen 18. sija oli hallussa ja piti hakea vauhtia neljännesvälieristä.

Ennen finaalien starttia huomasin pienen ongelman: kun ulosjoustot takana ovat maksimissa, oikea takapyörä pyöri hieman nihkeästi. Kun rajoitin ulosjoustoa takaata niin että pyörät pyörivät hyvin, niin autosta tuli selkeästi parempi ajaa. Hyndien alatulojen kuviot jäivät huomattavasti vähemmälle kuin aikaisemmin. Neljännesvälierässä ajelin rauhassa kolmanneksi ja jatkoon.
Semissä lähtöpaikka oli ruudusta 7 ja pari autoa olisi pitänyt ohittaa että finaalipaikka olisi auennut. Osallistujalistakin oli aika kova, joten finaalipaikasta toiveet eivät olleet korkealla. lähdin kuitenkin ajamaan täysiä kun luotto auton kestävyyteenkin oli lisääntynyt. Kymmenen minuutin ajon jälkeen en ollut yhtään selvillä mikä oli sijoitus. Olin semin seitsemäs, ja jatkopaikasta jäin hieman reilun kierroksen. Finaalipaikka olisi vaatinut ihan täydellistä onnistumista mutta ei se mahdoton olisi ollutkaan...

Kokonaisuudessaan ajot menivät hyvin sen jälkeen kun sain auton kestämään. Hyvä että tuli käytyä kisat Virossa, sillä nyt olen ainakin kolmen kisan verran paremmissa asemissa starttaamaan tulevaan kesäkauteen.

 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Copyright MyCorp © 2025
Free web hostinguCoz